torsdag 16 september 2021

Ojojoj, livet blev satt på vänt, åtminstone här!

Det var längesen det blev något skrivet här... vad har vi gjort sedan sist då? vi har varit permitterade från jobbet, dvs, jobbat ibland men mest varit lediga, och sedan har vi väntat, på vad kanske ni undrar, jo det blev så att herrns planerade hjärtoperationsplan blev igångsatt kan man säga där i december, och det ledde ju till att vi definitivt blev kvar hemma i Sverige. Vi ville inte riskera något, så vi firade jul och nyår själva på en fin plats i fjällen, ingen skidåkning utan bara njuta av snö och kalla nätter, tyvärr blev det alldeles för kallt där ett tag så vi var tvungna att rulla söderut igen...
söderut träffade vi inte så många, vi höll oss runt Lidköping, Varberg, Hönö-klåva och vi tog risken att korsa länsgränsen till skåne och hamnade på borstahusens camping en sväng, lite bilder på det,
I början på mars började man känna sig lite säker, eller hur var det? I vilket fall tog vi en tripp över till Öland och fick äta lite kroppkakor, mums, då var jag nöjd...
Nu började det hända saker på jobbet, så det var bara att vända skutan och åka mot Bohuslän igen, det gör vi så gärna! Vi stannade i Gränna på vägen dit, och vilken kväll vi fick,
Våren blev lite hattig, lite jobb, lite ledigt och vi åkte en sväng till Karlsborg på påskafton, vad gör man inte för att träffa sina vänner! Tillbaka för jobb och sedan blev det en lucka igen, och då klev vi över länsgränsen igen...det blev Simrishamn och vilken fin plats vi fick på campingen, jag säger bara nummer 24!!!
Vissa dagar kan man ha en sån här utsikt, och nästa ser det ut så här...
slutet på april började det brännas, herrns operation blev först framflyttad och vi ställde upp husbilen och förtältet på finaste campingen Wiggersvik! Där blev vi stående hela sommaren, operationen gick bra och det tog sina tre månader konvalecens innan herrn kunde börja jobba så smått igen, vi har firat barnbarn, en på plats den andra på facetime, vi har haft besök av flera vänner på campingen, ingen nämnd och ingen glömd! Sommaren har varit väldigt bra, jag har jobbat hela tiden och herrn började i mitten på augusti, månaderna rullar på, nu är vi inne i september, vad tiden går...nästa vecka har vi semester, ska bli skönt, blir lite Tyskland, vi vågar oss lite längre och längre... avslutar med lite bilder från sommaren som varit,
Hösten är här, men det kan vara ganska fint det med,firade vår 32-åriga bröllopsdag i Lysekil och fina valbodalens ställplats, fick en bra bild där med... Om ni läst ända hit tackar jag för det, ha nu en fin höst, så får vi se när det blir något skrivet här igen, på återhörande AEL!

tisdag 22 december 2020

Tiden går och vi med den...

Här inne var det länge sedan det hände något... Hösten kom ju med besked, men vi fick allt några dagar här och där då solen sken på oss!
Fick firat vår 31-åriga bröllopsdag med en liten resa till Lidköping och på hemvägen stannade vi i Kungshamn, soligt och fint! Efter en hel del jobb i september var det dags att i början på oktober ge oss ut på en lite längre resa, men inte som vi planerat, dvs, vi skippar Spanien i år, så det blev en runda runt Vänern med början i Mariestad men vi hade lagt på tyskpjucken, utifall att det kanske kanske skulle bli en resa söderöver ändå... Fint i Mariestad,
resan fortsatte och vi landade i ett regnigt Askersund, ganska många bilar innan kvällen tog slut,
Det blev även ett stopp i Borensberg innan vi skulle möta upp goda vänner i Vadstena, men i Borensberg var vi inte många bilar, ganska dyrt också, så förståeligt! Några bilder därifrån,
Vadstena visade sig vara ett populärt ställe...det åkte bilar och det kom bilar, vi var lite oroliga för att våra vänner inte skulle få plats, men det löste sig och vi hade två fina dagar där innan vi gjorde en rockad, ovanligt för oss🤪, vi lyckades få plats i Motala! Det trodde vi inte, blev en kväll på restaurang, gott och roligt på Pinchos, på söndagen sa vi hejdå för den här gången till go vännerna, och fortsatte till nästa mål, andra goa vänner i Kolmården, inga bilder därifrån men vi tjötade halva natten och eftersom vi var lediga och dom jobbar så blev det avsked på sena kvällen. Vi fortsatte vår rundresa och hamnade nu på Öland! Hade inte tänkt åka hela vägen dit men vädret fick styra, så vi fick en härlig dag i Borgholm, vi cyklade och tittade på ruiner och kossor, men kungen hittade vi inte...härlig kväll fick vi men sen började det blåsa, så då åkte vi därifrån... Lite bilder från Öland,
Vi hamnade i Karlskrona, fin ställplats i hamnen, promenerade runt på stan men det fick bli middag i bilen, och fint sällskap hade vi på morgonen när vi vaknade...
Nu styrde vi kosan till skogen och en ställplats vi hört mycket om, Perköps ställplats, och vad tyckte vi om den, den låg i skogen, vi gick runt lite, men nja, bättre väder hade kanske gjort att vi cyklat runt och kollat mer, men bilder blev det några stycken,
Det fick bli en något livligare och även trängre ställpats när vi fortsatte färden till Helsingborg och parapeten, en favorit, men nu kändes den här pandemin lite närgången igen, så vi cyklade mest och vi började med fina lilla Råå och dagen efter cyklade vi till Höganäs, tur vi har elcyklar😎 vi hade tur med vädret och fina bilder fick vi med!
Nu var det dags att dra sig hemåt men vi stannade till i Varberg och fick två fina dagar fast det blåste, blev ett stopp i hamnen i Henån innan vi var tillbaka på ön igen för mer arbete, och för er som undrar, så var/är vi permitterade och nu var det dags att jobba lite igen...solen tittade fram någon sekund annars har november varit den mörkaste månaden i mannnaminne känns det som och det här året kan ju bara avslutas på ett sätt, i mörker, men tur i oturen att vi bor i husbilen och kan förflytta oss och få se lite olika graders gråväder! Hade en miniträff med goda vänner i Lidköping en helg, vi fortsatte dock och hamnade i Varberg en natt i hamnen, innan vi åkte så långt söderut som till Halmstad! Lite bilder därifrån,
Vi höll oss sen hemomkring ett tag, stod på Hälsö, där andra goda vänner slöt upp och vi hade en eller två fina kvällar ihop,ett favoritställe även om båtarna nu ligger uppe på land,
Vi har efter det stått både på Hönö Klåva och nere i Varberg igen, fast denna gången på campingen, diskussionen har gått hög, men vi stannar i Sverige i år och det finns många skäl till det, men vi hoppas att alla som vi känner och var ni än är, mår bra och vi vet att många är drabbade av denna pandemi, så även vi, men med några bilder när solen tittade fram i november och december, hoppas jag sprida lite ljus över vår värld, och vi hoppas att vi snart kan se ett slut på eländet, även om vi nog får lära oss leva med det ett bra tag framöver❤️
Ha ett gott slut på det här året och så ser vi fram emot ett så mycket bättre 2021! Ta hand om varandra därute, på återhörande AEL❤️